Radical30 World
Κάνετε κλικ σε μια φωτογραφία του Τίτλου ή στη λέξη Φόρουμ για να δείτε τα θέματα μας.

Εγγραφείτε στο φόρουμ, είναι εύκολο και γρήγορο

Radical30 World
Κάνετε κλικ σε μια φωτογραφία του Τίτλου ή στη λέξη Φόρουμ για να δείτε τα θέματα μας.
Radical30 World
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Σύνδεση

Έχω ξεχάσει τον κωδικό μου

Πρόσφατα Θέματα
» 5 Μαρτίου 1943: Η μεγαλύτερη νίκη της Αντίστασης.
Γιώργος Καρατζαφέρης (ΛΑ.Ο.Σ) EmptyΚυρ 06 Μαρ 2016, 12:59 από radical30

» Forsaken-2015 ******
Γιώργος Καρατζαφέρης (ΛΑ.Ο.Σ) EmptyΔευ 22 Φεβ 2016, 10:13 από radical30

» The First Grader *******
Γιώργος Καρατζαφέρης (ΛΑ.Ο.Σ) EmptyΔευ 08 Φεβ 2016, 13:05 από radical30

» Περί των "Κοινών Αγαθών"
Γιώργος Καρατζαφέρης (ΛΑ.Ο.Σ) EmptyΠαρ 05 Φεβ 2016, 02:20 από radical30

» Ο δικός μου "χιονάνθρωπος"
Γιώργος Καρατζαφέρης (ΛΑ.Ο.Σ) EmptyΤετ 03 Φεβ 2016, 06:11 από radical30

» Δημήτρης Βαρδαβάς
Γιώργος Καρατζαφέρης (ΛΑ.Ο.Σ) EmptyΤετ 03 Φεβ 2016, 04:52 από radical30

» Η "Νονά"
Γιώργος Καρατζαφέρης (ΛΑ.Ο.Σ) EmptyΣαβ 23 Ιαν 2016, 06:11 από radical30

Νοέμβριος 2024
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Ημερολόγιο Ημερολόγιο

Ψηφοφορία
Τροφοδοσία RSS


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


Παρόντες χρήστες
88 χρήστες είναι συνδεδεμένοι αυτήν την στιγμή:: 0 μέλη, 0 μη ορατοί και 88 επισκέπτες :: 1 μηχανή αναζήτησης

Κανένας

Περισσότεροι χρήστες υπό σύνδεση 400, στις Τρι 22 Οκτ 2024, 21:40

Γιώργος Καρατζαφέρης (ΛΑ.Ο.Σ)

Πήγαινε κάτω

Γιώργος Καρατζαφέρης (ΛΑ.Ο.Σ) Empty Γιώργος Καρατζαφέρης (ΛΑ.Ο.Σ)

Δημοσίευση  radical30 Δευ 09 Ιαν 2012, 11:43



<<Οι εκλογές τώρα θα ήταν τραγικές για τη χώρα>>



Ζητούσε εδώ και καιρό «οδούς διαφυγής» από το κυβερνητικό σχήμα, εκφράζει
φόβους ότι η κοινωνική έκρηξη είναι «προ των πυλών», θεωρεί ουσιαστικό αρχηγό
της ΝΔ τον Κ. Καραμανλή και κατηγορεί τον Αντ. Σαμαρά για «στρογγύλεμα» της
πολιτικής ηθικής, ενώ εξαπολύει βέλη για τον Μ. Βορίδη και βγάζει πικρία για
το... δικό του παιδί, τον Α. Γεωργιάδη.

Ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ, Γ. Καρατζαφέρης, θεωρεί ότι το δίλημμα μέτρα ή χρεοκοπία
απευθύνεται σε φοβικούς πολιτικούς και τονίζει ότι, αν γίνουν τώρα εκλογές, θα γίνουν
για να ικανοποιηθούν τα καπρίτσια κάποιων.

Συνέντευξη στον ΓΙΩΡΓΟ ΠΙΚΟΥΛΑ
g.pikoulas@parliament.gr

*Κύριε πρόεδρε, τελικά μετανιώσατε, ή θεωρείτε ότι είσαστε ωφελημένος από
την απόφασή σας να συμμετάσχετε στην κυβέρνηση;

<<Οι εκλογές τώρα θα ήταν τραγικές για τη χώρα Οταν η χώρα βρίσκεται σε
κίνδυνο, ένας πατριώτης, ο οποίος πιστεύει στις αρχές και στις αξίες του
πατριωτισμού, δεν σκέφτεται ποτέ ιδιοτελώς. Βάζει μπροστά το συμφέρον της
πατρίδος. Πίστεψα εκείνη την εποχή ότι πρέπει η χώρα πάση θυσία να απαλλαγεί
από τον Παπανδρέου. Το προσπάθησα και το κατόρθωσα. Και μάλιστα όταν ο κ.
Παπανδρέου και ο κ. Σαμαράς είχαν συμφωνήσει για διάδοχο πρωθυπουργό τον
κ. Πετσάλνικο, τον οποίο εκτιμώ ως πρόεδρο της Βουλής, είπα ότι είναι
ακατάλληλος τη δύσκολη στιγμή ως πρωθυπουργός και τους χάλασα αυτό που είχαν
συμφωνήσει. Ωστόσο, δεν κατόρθωσα να τους πείσω για κάποια πράγματα. Δεν
μπορούσα να τους παρακολουθήσω στο τελικό σκεπτικό για μείωση μισθών,
συντάξεων και εθνικής κυριαρχίας, και ως εκ τούτου αποχώρησα>>

* Γιατί είχε δημιουργηθεί έντονα η εντύπωση ότι αναζητούσατε από καιρό οδό
εξόδου από το κυβερνητικό σχήμα;

<< Ναι από την αρχή. Δεν το έκρυψα. Γιατί όταν έβαλε στους 49 υπουργούς, τους
40 του ΠΑΣΟΚ, δεν μπορεί να γίνει έτσι δουλειά. Δεν μπορεί να υπάρχει
αντικείμενο. Δηλαδή τι, αφήναμε την ίδια κυβέρνηση, την αναιμική, τη σάπια, να
προχωρήσει το πρώτο Μνημόνιο, που κατάστρεψε τη χώρα και θα προχωρούσε το
δεύτερο; Οι συμβιβασμοί, μέσα εκεί, δεν επέτρεψαν να γίνει αυτό που του είπα:
Μια κυβέρνηση "τύπου Μόντι">>.

* Τι απαντάτε στο δίλημμα που έθεσαν, μέτρα και θυσίες ή χρεοκοπία;

<< Καλά, αυτοί είναι αστείοι εκβιασμοί, που δεν μπορούν να στέκουν ούτε στον
αιώνα που ζούμε ούτε στον περιβάλλοντα χώρο της Ευρώπης που είμαστε. Αυτά
είναι εκβιαστικά διλήμματα για φοβικούς πολιτικούς, όπως αυτοί που ήταν στο
Μέγαρο Μαξίμου εκείνες τις ημέρες. Και το μετέφεραν και στον λαό. Σαφώς και
δεν χρεοκοπεί έτσι μία χώρα. Αν χρεοκοπούσε η Ελλάδα, θα χρεοκοπούσε και το
ευρώ και η ζημιά θα ήταν ανεξίτηλη, ανήκεστη. Υπήρχε ένας τρίτος δρόμος, τον
οποίο και κατ' επανάληψη πρότεινα, αλλά δεν είχαν τα «κότσια» να τον
αποδεχθούν. Εγώ τους είπα να πάμε στη συμφωνία της 21ης Ιουλίου και να
ζητήσουμε να μας δώσουν το «Σχέδιο Μάρσαλ», το οποίο ξαφνικά μπήκε στην
κατάψυξη. Να ζητήσουμε πέντε χρόνια περίοδο χάριτος και μετά τον πέμπτο χρόνο
να κωδικοποιήσουμε όλο το χρέος και να δίνουμε 10 δισεκατομμύρια ευρώ τον χρόνο>>.

* Θέλετε να κάνετε μία πρόβλεψη για την κατάληξη όλου αυτού του εγχειρήματος;
Μιλάμε για την αρχή και πού θα καταλήξει;

<< Θα έχουμε για πάρα πολλά χρόνια μια ζωή πάρα πολύ δυσάρεστη. Σαν τη ζωή
που έχουμε στο Κέντρο Εκπαιδεύσεως. Σου δίνει μία κουβέρτα, σου δίνει ένα
μαξιλάρι, σου δίνει άρβυλα, σου δίνει μία στολή και σου δίνει και μία οδοντόκρεμα.
Και αυτή είναι η ζωή σου. Τρως «πατάτες μπλουμ», πίνεις ένα τσάι, πότε ζεστό
και πότε κρύο, και ζεις. Δεν πεθαίνεις. Αλλά δεν έχεις και μία ποιότητα ζωής.
Αυτή θα είναι η ποιότητα ζωής σε όλη την Ελλάδα. Δεν νομίζω ότι μας πάει αυτή
η ζωή. Εχουμε προσπαθήσει πολλά όλα αυτά τα χρόνια, όλες αυτές τις δεκαετίες,
και νομίζω ότι η υποταγή του κ. Παπανδρέου και του κ. Σαμαρά θα τραυματίσει
όχι εμάς μόνο, όχι τα παιδιά μας, αλλά και τα εγγόνια μας>>.

* Προβλέπετε βίαιες αντιδράσεις; Γιατί έχετε μιλήσει ακόμα και για κίνδυνο
ανεξέλεγκτης καταστάσεως;

<< Μα το είπα και στη Βουλή. Χρεοκοπία δεν φοβάμαι. Φοβάμαι όμως μια
κοινωνική έκρηξη. Φοβάμαι ότι θα διαλυθεί η κοινωνική συνοχή. Και κάποιοι το
προετοιμάζουν. Και αυτό φάνηκε από τα γεγονότα. Αυτό που θέλω να πω στους
Ελληνες είναι να κλείσουν τα αυτιά τους σε τέτοιου είδους προσκλητήρια και να
αντιμετωπίσουν με υπομονή αυτά τα οποία γίνονται, χωρίς όμως να επιτρέψουν
στους εαυτούς τους να υποταχθούν στα άγρια κελεύσματα της κυρίας Μέρκελ>>.

* Εκλογές πρέπει να γίνουν τώρα;

<< Αν οι εκλογές γίνουν τώρα για να ικανοποιηθούν τα καπρίτσια κάποιων, η
χώρα πολύ πιθανόν να οδηγηθεί σε τραγικά αποτελέσματα. Η υποχρέωση των
αστικών δυνάμεων του τόπου είναι να συγκρατήσουν τη χώρα από την κατρακύλα.
Κίρκες και Κασσάνδρες αποτελούν εμπόδιο στο ταξίδι προς την Ιθάκη>>.

* Ο κ. Σαμαράς και τα κόμματα της Αριστεράς, όμως, ζητούν προσφυγή στις
κάλπες. Ποιος πιστεύετε ότι θα επιβιώσει σε αυτήν την κούρσα αναμέτρησης, αν
γίνει τελικά;

<< Εδώ μιλάμε για την κούρσα του παραλόγου. Ή κάποιοι δεν διαβάζουν καλά τα
κοινωνικά ευρήματα, ή κάποιοι αισθάνονται ενοχές. Ενοχές εκείνοι που έκαναν μία
έντονη αντιμνημονιακή πολιτική, έξαλλη, παιδαριώδη για δύο χρόνια, ξεσήκωσαν
ολόκληρο κόσμο, και εγκατέλειψαν αυτή την πολιτική, εγκαταλείποντας και τον
κόσμο, ο οποίος βρήκε καταφύγιο στην Αριστερά>>.

* Οι τελευταίες δημοσκοπήσεις σάς επιβεβαιώνουν για τον κίνδυνο της αύξησης
των ποσοστών της Αριστεράς. Πιστεύετε ότι η απάντηση μπορεί να είναι μία
πολιτική συστράτευσης της Δεξιάς;

<< Δεν υπάρχει Δεξιά και Αριστερά. Ποιος είναι δεξιός; Ο Σαμαράς ή ο
Παπανδρέου; Το ίδιο πράγμα δεν είναι; Ποια η διαφορά; Εδώ είναι ποιος
σκέφτεται πατριωτικά και ποιος σκέφτεται φιλελεύθερα. Είχα μία ελπίδα κάποια
στιγμή ότι ο Αντώνης Σαμαράς θα μπορούσε να σκεφτεί πατριωτικά. Οταν λοιπόν
τον είδα ότι δεν μπορούσε να στηρίξει αυτά που λέγαμε ο νεότεροι, και εκείνος
και εγώ, για τα Σκόπια, και έχει προστρέξει στη σύνθετη ονομασία της κυρίας
Μπακογιάννη με το παράγωγο «Μακεδονία», από κει και πέρα, ο καθένας κρατά
τις δικές του σκέψεις>>.

* Ψηφίσατε «ναι» στη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής για τα «Greek statistics»,
τα στατιστικά στοιχεία του 2009. Πιστεύετε πραγματικά ότι μέσα σε 20 μέρες
μπορεί να βγει κάτι;

<< Το θέμα δεν είναι μέσα σε 20, σε 30, σε 40 ή σε 50 μέρες. Το θέμα είναι
ότι από τη στιγμή που ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου στέλνει μία παραγγελία στη
Βουλή, εμείς δεν μπορούμε να του λέμε «δεν μπορούμε», «δεν κάνουμε» κ.λπ.
Είμαστε υποχρεωμένοι να ψάξουμε και να διευκολύνουμε τη Δικαιοσύνη. Τώρα, αν
φοβάται η Νέα Δημοκρατία και κρύβεται πίσω από τις διαδικασίες, λυπάμαι γι'
αυτό. Δεν θα τολμούσε ο κ. Σαμαράς να δεχτεί να γίνει μία διαδικασία που θα
είχε στόχο και τον Καραμανλή. Εχουν αναπτυχθεί κάποιες σχέσεις ανάμεσα στους
δύο που καταδεικνύουν ότι ουσιαστικός αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας εξακολουθεί
και είναι ο κ. Καραμανλής. Και αυτό φάνηκε από την τελευταία ψηφοφορία στη
Βουλή>>.

* Επειδή πολύς λόγος γίνεται για το μυστήριο του βουλευτή του ενός εκατομμυρίου,
αν ήταν στο κόμμα σας, εσείς πώς θα λειτουργούσατε;

<< Θα τον καλούσα να δώσει μία συνέντευξη Τύπου και να εξηγήσει όλες τις
πτυχές αυτής της υποθέσεως και πιστεύω ότι αυτό είναι το σωστό και ότι αυτό θα
γίνει στο τέλος>>.

* Αν ήσασταν πιο νέος, με τα τωρινά δεδομένα, θα φεύγατε από τη χώρα;

<< Οταν ήμουν νέος, η κατάστασή μου ήταν εξαιρετικά πιο δύσκολη από τώρα.
'Ημουν πάρα πολύ φτωχός, δούλεψα, για να κάνω πράξη το ελληνικό όνειρο.
Ξεκίνησα γαλατάς, σανοπώλης, δημοσιογράφος, παρουσιαστής, ακόμα και
κονφερανσιέ, όπως λένε κάποιοι, για να κατορθώσω να έχω ένα πρότυπο Κέντρο
Τύπου που δεν χρωστάει ούτε ένα ευρώ. Και εκλέγομαι διαρκώς βουλευτής και
ευρωβουλευτής από το 1993, ενώ με το κόμμα κάναμε τόσα πολλά μέσα σε 11
χρόνια. Αρα λοιπόν αν θέλει κάποιος, μπορεί. Αρκεί να επιμένει και να υπομένει.
Και βεβαίως να μη συμβιβάζεται όπως ο κ. Παπανδρέου και ο κ. Σαμαράς, οι
οποίοι δεν δούλεψαν ποτέ στη ζωή τους. Τα «παιδιά της Βοστόνης» δεν
διδάχθηκαν τι σημαίνει ψυχή, μεράκι, δουλειά, επιμονή, ιδρώτας, αίμα και δάκρυα>>.

*Για τον Μ. Βορίδη;

<< Δεν άντεξε τον πατριωτικό αγώνα και προσέτρεξε στα σαλόνια του κεφαλαίου>>.

* Να έρθουμε λίγο στα εσωτερικά του ΛΑΟΣ και σε αυτά που έχουν γίνει. Να
σας ρωτήσω, ο κ. Βορίδης ήρθε μόνος του στον Λαϊκό Ορθόδοξο Συναγερμό ή
έφερε μαζί του και στελέχη από το κόμμα που είχε πριν διαλύσει;

<< Ο κ. Βορίδης είχε μια πολυκύμαντη παρουσία. Ξεκίνησε από την ΟΝΝΕΔ,
έφυγε, πήγε σε πιο ακραία σχήματα, ήταν στενός συνεργάτης του Γ. Παπαδόπουλου,
όταν αυτός ήταν φυλακή και αυτός πρόεδρος της νεολαίας του. Μετά έκανε ένα
δικό του κόμμα. Το συνέδεσε με τον Λεπέν.Πήρε σε αρκετές αναμετρήσεις μέρος.
Δεν μπόρεσε όμως ποτέ να περάσει το μηδέν, μηδέν τόσο τοις εκατό, και
απελπισθείς, ζήτησε στέγη στον Λαϊκό Ορθόδοξο Συναγερμό. Του έδωσα κάποιες
κατευθυντήριες γραμμές, τον βάλαμε -όπως λέγαμε- στο «πλυντήριο». Εκεί έγιναν
τα «προπλυσήματα», τα «πλυσίματα», δεν ξέρω αν έγιναν και η τελευταία πράξη, και
κάποια στιγμή άρχισε να μεταμορφώνεται από πατριώτη σε νεοφιλελεύθερο. Με
αποτέλεσμα να μην αντέξει στην κόπωση και στην κούραση του πατριωτικού αγώνα
και να προστρέξει στα σαλόνια του Κεφαλαίου.
Πάντως, δεν με απασχολεί ο κ. Βορίδης. Ο κ. Βορίδης είναι «χθες» για το Λαϊκό
Ορθόδοξο Συναγερμό ή μάλλον, στην ουσία όπως είπε και ο ίδιος, τόσα χρόνια
υπηρετούσε λάθος κατάσταση. Ο καθένας έχει τον δικό του ρόλο και κρίνεται από
τις πράξεις του>>.

* Η ρύθμιση που έφερε ο κ. Βορίδης για τα σήματα των τηλεοπτικών σταθμών,
εκλήφθηκε από εσάς ως «επιθετική ενέργεια» απέναντι στο «ΤΗΛΕΑΣΤΥ»;

<< Τα διάβασα και εγώ αυτά. Τα διάβασα. Δεν ξέρω, πολλά μπορεί να προσάψει
κανείς στον κ. Βορίδη, αλλά ανόητος δεν είναι>>.

*Τελικά απ' ό,τι καταλαβαίνουμε, το ξέραμε όλοι και ήταν κοινό μυστικό για τον
κ. Βορίδη ότι με τη Νέα Δημοκρατία φλέρταρε εδώ και καιρό, άρα να υποθέσω ότι
έκπληξη για εσάς ήταν η διαφοροποίηση του Αδωνι Γεωργιάδη;

<< Ο Αδωνις ήταν «γέννημα-θρέμμα» του κόμματος. Ηλθε κοντά μου από
φαντάρος, διαμόρφωσε έναν πατριωτικό χαρακτήρα, ο οποίος άρχισε να
οπισθοχωρεί από μια στιγμή και μετά. Πιστεύω ότι αν ο Αδωνις δεν πήγαινε στο
υπουργείο Ναυτιλίας, με τον «γκλάμουρ» κόσμο που έχει εκ φύσεως αυτό το
υπουργείο, δεν θα του έμπαιναν ιδέες στο μυαλό του. Λυπάμαι για την εξέλιξή του.
Πρέπει να ξέρει και ο Αδωνις και οποιοσδήποτε άλλος μπαίνει στην πολιτική, ότι
η πολιτική δεν είναι σαν τις τηλεπερσόνες, που αλλάζουν κανάλι από χρόνο σε
χρόνο. Εύχομαι το καλύτερο για εκείνον>>.

*Μετεγγραφές βουλευτών;

<< Δεν θέλουμε λαθρόβιους της πολιτικής>>

*Είδαμε μία περίοδο καλών σχέσεων με τον κ. Σαμαρά και ξαφνικά από εκεί που
υπήρχε μια επικοινωνία, γίνεται αυτή η κίνηση με την προσχώρηση των πρώην
βουλευτών σας.

<< Για μένα, μερικά πράγματα είναι μακριά από τον χαρακτήρα μου και το
οικογενειακό μου ήθος, με το οποίο κυκλοφορώ και μέσα στην πολιτική.
Ο Αντώνης, δεν ξέρω, ίσως από τα γεγονότα του 1993 να έχει μέσα του
«στρογγυλέψει» κάποια στοιχεία αυτής της πολιτικής ηθικής. Μέχρι και την
παραμονή μιλάγαμε στο τηλέφωνο. Να ομολογήσω κάτι. Εγώ δεν κρατώ καμία
κακία. Βρήκε δύο «αδέσποτα» και τα μάζεψε. Από τη στιγμή που είχαν φύγει
από το κόμμα, δεν είχε κάποιο λόγο; Απλά το όλο πράγμα, όπως είπατε και
εσείς, ήταν άκομψο>>.

* Από την απάντησή σας να συμπεράνω ότι κρούσεις προς τους ανεξάρτητους
πρώην γαλάζιους βουλευτές δεν προβλέπονται.

<< Δεν νομίζω ότι ωφελούν όλες αυτές οι προσμείξεις. Ολες αυτές οι «παρά
φύσιν» πολιτικές ενέργειες. Αν κάποιος θέλει να πάει σε ένα κόμμα, ασπάζεται
τις αρχές του και πηγαίνει. Περιστασιακά δεν νομίζω ότι ωφελεί κανέναν. Δεν
είμαι σε αυτήν την άποψη. Πάρα πολλοί βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, κατά
διαστήματα, ερχόντουσαν σε μας. Τελικά ήλθε ο Κώστας ο Κιλτίδης, αφού πέρασε
ένα φεγγάρι από την Ντόρα.Δεν άντεξε τον νεοφιλελευθερισμό και ήλθε στη
φυσική του ρίζα, από εκεί που ξεκίνησε. Σε ένα Πατριωτικό Κόμμα, όπως είναι
το δικό μας. Για να έλθει κάποιος σε εμάς, θα πρέπει να περάσει από μια «κρησάρα».
Να πειστούμε ότι είναι πατριώτης και ότι δεν είναι λαθρόβιος της πολιτικής>>.

* Ωστόσο, παρά ταύτα, θα συμμετείχατε σε μια μετεκλογική κυβέρνηση
συνεργασίας υπό τον Αντώνη Σαμαρά;

<< Απήντησα πριν. Οτι δηλαδή το δίλημμα της Κυριακής το βράδυ είναι σε τι κόσμο
θέλουμε να ζήσουμε. Θα είναι ένας κόσμος με άξονα τον κομμουνισμό; Θα είναι
ένας κόσμος με άξονα τον νεοφιλελευθερισμό; Και τα δύο είναι δυσάρεστα. Θα είναι
ένας κόσμος που θα βασίζεται στο ελληνικό φιλότιμο και στον δικό μας ιδρώτα;
Οποιος είναι πιο κοντά σε αυτά που πιστεύω, θα είμαι μαζί του. Διαφορετικά,
νομίζω ότι οποιαδήποτε προσπάθεια συνύπαρξης είναι ματαιότης.Εάν κρίνω από το
πείραμα, πολύ φοβούμαι ότι εγώ δεν μπορεί να είμαι τόσο υποχωρητικός όσο ήταν
αυτοί οι δύο>>.


πηγή; ethnos.gr

Σημ/ση:
Μια χαρά τα λέει ο Καρατζαφέρης. Και μάλιστα έχω την εντύπωση πως κάτι Κωστάκηδες, Γιωργάκηδες
και Αντωνάκηδες, τους παίρνει καβάλα στο πούτσο του και τους πάει περίπατο..... Ακροδεξιός λέμε όλοι
ότι είναι... Και λοιπόν; (Εγώ ψηφίζω κκε...). Γιατί οι άλλοι τι είναι, δημοκράτες ή σοσιαλιστές; Aσε που είναι
και κλέφτες και διαπλεκόμενοι (με σταυροβελονιά) και οι υπαίτιοι που φθάσαμε εδώ, αλλά και προδότες!!!

@radical30


================-



<< Ο ίματζ μέικερ του Καρατζαφέρη>>
της Λίνας Παπαδάκη


Ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ τον Νοέμβριο ήταν ο εγγυητής της πολιτικής μας ενότητας. Δήλωνε: «Βρισκόμαστε μπροστά στη δημιουργία κυβέρνησης εθνικής ενότητας. Φαίνεται ότι την εσχάτη στιγμή επιδεικνύεται η σοβαρότητα που επιβάλλουν οι στιγμές. Θέλω να ελπίζω ότι εκείνοι που μπορούν να επιβάλλουν αυτή την κατάσταση δεν θα υποχωρήσουν».

Ήταν ο πολιτικός άνδρας που παρέβλεπε μικροκομματικές σκοπιμότητες μπροστά στην κρίση. Που είχε το σθένος να τοποθετηθεί δημόσια και να θυσιάσει τις προτεραιότητές του για το κοινό καλό.

Η ελπίδα του έγινε πράξη λίγες μέρες μετά και πήρε το χρίσμα του συγκυβερνήτη. Τέσσερα στελέχη του, Μάκης Βορίδης, Άδωνις Γεωργιάδης, Αστέριος Ροντούλης και Γεώργιος Γεωργίου μπήκαν σε υπουργεία. Ο ίδιος πρόβαλλε τον εαυτό του σαν τον εμπνευστή και αυτουργό της κυβέρνησης.

Επισημοποιήθηκε η εικόνα του ΛΑΟΣ στα ισχυρά έδρανα και όλοι έγιναν ίσοι με προτάσεις κι αποφάσεις. Ήταν η στιγμή της νομιμοποίησης ενός κόμματος του πεζοδρομίου. Τρεις μήνες μετά, το φιλολαϊκό προφίλ με την έννοια του ειρηνοποιού ηγέτη καταστρέφεται. Οι τελευταίες δημοσκοπήσεις βάζουν τη Χρυσή Αυγή στη Βουλή.

Καθοριστική στιγμή για την καθιέρωσή της ήταν η εκλογική αναμέτρηση για τον Δήμο Αθηναίων τον Νοέμβριο του 2010. Το ψηφοδέλτιο του Νίκου Μιχαλολιάκου πήρε ποσοστό 5,29% και του προσέφερε μία έδρα στο δημοτικό συμβούλιο της πόλης. Υπήρξαν μάλιστα και εκλογικά τμήματα όπου έφθασε στο 22%, σε περιοχές όπως ο Άγιος Παντελεήμονας, η Κυψέλη, τα Πατήσια ή η Πλατεία Βικτωρίας. Τώρα σ΄αυτές την γειτονιές έχει μείνει χωρίς παρέα.

Η πηγή χωρίζεται στα δύο και οι σκληροπυρηνικοί χτίζουν το μέτωπό τους με πρωτόλεια υλικά. Πατρίς - θρησκεία - οικογένεια. Ξανά μπροστά. Όλα τα άλλα τα μνημονιακά, με τους σωστούς τρόπους και την καλή συμπεριφορά, είναι γι' αυτούς που μας έριξαν στον λάκκο.

Τώρα ποιος θα μας σώσει από τους σωτήρες μας; Ο Γιώργος Καρατζαφέρης βλέπει τις εκλογές να 'ρχονται κι αισθάνεται διχασμένος. Τα μισόλογα τελειώνουν. Ο καιρός επιτάσσει ξεκάθαρη επιλογή. Ή υπεύθυνος ευρωπαϊστής στο τραπέζι του Μαξίμου ή φύλακας στην παιδική χαρά του Αγίου Παντελεήμονα.

Ποιος σε πλάθει καλύτερα, αν όχι ο εχθρός σου; Και ποιός είναι ο μεγαλύτερος εχθρός σου από αυτόν που διατηρεί ανίατες τις παιδικές σου αρρώστιες;


------------


<<Το success story ενός καιροσκόπου>>
Της Ελίνας Τζανουδάκη

Το ότι ο Γιώργος Καρατζαφέρης με τον κόμμα του, τον Λαικό Ορθόδοξο Συναγερμό (ΛΑ.Ο.Σ) κινείται στο χώρο της Ακροδεξιάς, δεν θέλει πολλή φιλοσοφία να το διαπιστώσει κανείς. Το παράξενο είναι, ωστόσο, ότι με την κίνησή του να συμμετάσχει με τέσσερα στελέχη του στην κυβέρνηση Παπαδήμου, ο αρχηγός του κόμματος διεκδίκησε θεσμικό ρόλο – τον οποίον, για καιρό, απεμπολούσε ο υποτιθέμενος θεσμικός Αντώνης Σαμαράς. Η Αριστερά επέκρινε και συνεχίζει να επικρίνει το κυβερνητικό βήμα του κόμματος, θεωρεί ότι έτσι το πολιτικό σύστημα νομιμοποιεί τον φασισμό. Υπ’αυτή την έννοια, έχει ενδιαφέρον να διαβάσει κανείς ένα βιβλίο που γράφτηκε πριν την υπουργοποίηση του Μάκη Βορίδη και του Άδωνι Γεωργιάδη – το οποίο τροφοδοτεί την Αριστερά με ορισμένα επιχειρήματα τα οποία χρησιμοποιούνται σήμερα.

Ίσως δεν είναι η καλύτερη στιγμή για να διαβάσει κανείς το βιβλίο του Δημήτρη Ψαρρά, δημοσιογράφου ιδιαίτερα γνωστού από την πολυετή δουλειά του με την ερευνητική ομάδα «Ο Ιός της Κυριακής» στην Ελευθεροτυπία. Ίσως πάλι και να είναι.

Η συμμετοχή τεσσάρων βουλευτών του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού (ΛΑΟΣ) στην κυβέρνηση συνεργασίας του Λουκά Παπαδήμου, καθιστά το βιβλίο που κυκλοφόρησε το 2010, πριν ο ΛΑΟΣ βρεθεί στην εξουσία, χωρίς αμφιβολία επίκαιρο. Πρόκειται για μια διεξοδική μελέτη της δημόσιας παρουσίας και του λόγου του Γιώργου Καρατζαφέρη και του κόμματος που ίδρυσε το 2000, μετά τη διαγραφή του από τη Νέα Δημοκρατία.

Η έρευνα του συγγραφέα βασίζεται σε ένα πλούσιο αρχείο κειμένων, εκπομπών, συνεντεύξεων και δηλώσεων, τόσο του προέδρου του κόμματος όσο και των πρωτοκλασάτων στελεχών του, ενώ συνοδεύεται και από πλούσιο φωτογραφικό υλικό. Βασική θέση του συγγραφέα, όπως εύκολα μπορεί να συμπεράνει κάποιος από τον τίτλο του βιβλίου, είναι ότι το κόμμα Καρατζαφέρη είναι ένα γνήσιο ακροδεξιό κόμμα όπως αποδεικνύει το «αμαρτωλό» παρελθόν των στελεχών του. Επιπλέον, θεωρεί ότι το ΛΑΟΣ και τα στελέχη του είναι εξ ολοκλήρου μιντιακά κατασκευάσματα που ακολουθούν αυτό που αποκαλεί «τακτική του διπλού λόγου».

Δύο είναι οι πιθανές αναγνώσεις του βιβλίου. Και οι δύο δεν μπορούν παρά να γίνουν υπό το πρίσμα του σημερινού status του ΛΑΟΣ. Είτε ο αναγνώστης θα φρίξει με όσα θα διαβάσει και θα αναρωτηθεί πώς είναι δυνατόν αυτό το κόμμα σήμερα να συγκυβερνά, είτε θα χαρακτηρίσει τον ΛΑΟΣ και τον αρχηγό του «success story» που, παρά το φιλοβασιλικό του παρελθόν, τις κατά καιρούς πολιτικές μετατοπίσεις, την έμφαση στα κλισέ της ελληνορθοδοξίας, τη συνωμοσιολογία, τον (κάποιες φορές γραφικό) εθνικισμό, τον ρατσιστικό και αντισημιτικό λόγο του, κατάφερε όχι μόνο να σταθεροποιήσει την κοινοβουλευτική του παρουσία, αλλά να βρεθεί και στην κυβέρνηση σε μια ιδιαιτέρως κρίσιμη συγκυρία.

Ο ΛΑΟΣ, ανεξάρτητα από την ταμπέλα που θα του κολλήσει κάποιος, είναι το μόνο κόμμα που κατάφερε να διαψεύσει τη γνωστή ρήση του παλιού ηγέτη της Νέας Δημοκρατίας, του Ευαγγέλου Αβέρωφ, ότι τα πρόβατα που φεύγουν από το μαντρί τα τρώει ο λύκος, και να καταστεί σταθεροποιητικός παράγοντας στην κεντρική πολιτική σκηνή. Τηρουμένων των αναλογιών, κάτι παραπλήσιο, αλλά και διαφορετικό, πέτυχε εκ των έσω και ο Αντώνης Σαμαράς, μετατρέποντας την πολυσυλλεκτική στον συντηρητικό χώρο ΝΔ σε Πολιτική Άνοιξη, στο ακραιφνώς λαϊκό δεξιό κόμμα δηλαδή που ο ίδιος είχε ιδρύσει το 1993.

Ο ΛΑΟΣ μέσα σε πέντε χρόνια (από το 2002 οπότε και εμφανίστηκε στην ελληνική πολιτική σκηνή) κατάφερε να υπερδιπλασιάσει το εκλογικό του ποσοστό. Από το 3,8% και τις δέκα έδρες του 2007, το 2009 ο ΛΑΟΣ κερδίζει 5,63% και δεκαπέντε έδρες. Ο Ψαρράς φαίνεται να υποτιμά αυτή τη διάσταση αποδίδοντας την εδραίωση του κόμματος Καρατζαφέρη σε μια τηλεοπτική φούσκα: στην προβολή των στελεχών του τόσο μέσα από τα μεγάλα κανάλια εθνικής εμβέλειας που συνέβαλαν στη δημιουργία του κατάλληλου κλίματος αποδοχής όσο και από τον προπαγανδιστικό μηχανισμό του Τηλεάστυ (πρώην Telecity), του ιδιόκτητου τηλεοπτικού καναλιού του Γ. Καρατζαφέρη, από το 1990 και μετά.

Σύμφωνα με τον συγγραφέα, αυτοί είναι οι δύο παράλληλοι τηλεοπτικοί κόσμοι στους οποίους λειτουργούν τα στελέχη του ΛΑΟΣ. Ανάλογα με το ακροατήριο στο οποίο απευθύνονται προσαρμόζουν τη γλώσσα και το ύφος τους: στα μεγάλα κανάλια χρησιμοποιούν μια γλώσσα περισσότερο στρογγυλεμένη και μετριοπαθή, στο Τηλεάστυ «απελευθερώνονται», σύμφωνα με την ερμηνεία του Ψαρρά, και ξεδιπλώνουν τις συνωμοσιολογικές και ρατσιστικές τους θέσεις προκειμένου να συσπειρώσουν τους οπαδούς τους.

Κατανοώ τη στράτευση του συγγραφέα στον αντίποδα των καρατζαφερικών ιδεών, όμως το επιχείρημα για την τηλεοπτική κατασκευή δεν ισχύει μόνο για τον ΛΑΟΣ και τον Καρατζαφέρη. Όλα τα γνωστά κόμματα, αν λάβουμε υπ’ όψη μας τους όρους με τους οποίους διεξάγεται η πολιτική αντιπαράθεση σήμερα, αποτελούν σε ένα βαθμό μιντιακά δημιουργήματα. Πού θα ήταν άραγε σήμερα, π.χ., η Λιάνα Κανέλλη του ΚΚΕ αν δεν είχε προϋπάρξει ως πετυχημένη τηλεοπτική προσωπικότητα πριν επιλέξει το δρόμο της επαγγελματικής πολιτικής σταδιοδρομίας; Το επιχείρημα της τηλεοπτικής έκθεσης είναι ένα καλό άλλοθι, όμως δεν εξηγεί επαρκώς το φαινόμενο ΛΑΟΣ. Δεν έχουμε μιντιοκρατία. Αλλά ακόμα και αν είχαμε, δεν θα μπορούσε να ισχύει επιλεκτικά και να αφορά μόνο τους «κακούς».

Το κόμμα του Γ. Καρατζαφέρη δεν το καθιέρωσε ούτε η τηλεόραση ούτε μόνο η φθορά του «δικομματισμού» σε συνδυασμό με τα σκάνδαλα των δύο μεγάλων κομμάτων, όπως επίσης ισχυρίζεται ο συγγραφέας. Ο ΛΑΟΣ καθιερώθηκε επειδή κατάφερε να πείσει, όσο και αν αυτό δεν αρέσει σε όσους ψάχνουν να βρουν τρόπο να εντοπίσουν μια εστιασμένη παθολογία του πολιτικού συστήματος για να μην αναγνωρίσουν ότι οι παθολογίες του είναι γενικές και δεν κάνουν ιδεολογικές διακρίσεις. Στην κυβέρνηση βρέθηκε εξ αιτίας της κοινοβουλευτικής του δύναμης και, πολύ περισσότερο, εξ αιτίας της στρατηγικής επιλογής του να στηρίξει την πολιτική που είχε προκρίνει η Ευρώπη, παρά τις όποιες παλινωδίες του, τη διγλωσσία και τις συχνά αντιφατικές πολιτικές κινήσεις του. Ψήφισε το πρώτο μνημόνιο, στην πορεία προσπάθησε να μη χρεωθεί πολιτικό κόστος, ενώ στην ψηφοφορία του Ιουλίου για το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα δεν στήριξε την πλειοψηφία.[1]

Ωστόσο, παρά την πολιτική ρητορική του, ο Καρατζαφέρης ουδέποτε επέτρεψε στο θυμικό του να αντικαταστήσει τα πραγματικά δεδομένα. Εντοπίζοντας εγκαίρως την κύρια διαίρεση του πολιτικού μας συστήματος τάχθηκε, σε αντίθεση με την ελληνική αριστέρα, υπέρ του οικονομικού ρεαλισμού, του ευρώ και της ευρωπαϊκής πορείας της χώρας.

Ο ΛΑΟΣ δεν είναι ένα τυπικό ευρωπαικό ακροδεξιό κόμμα. Είναι χαρακτηριστικό ότι, στον αντίποδα του ΛΑΟΣ, το γαλλικό ακροδεξιό κόμμα παλαιότερα του Ζαν-Μαρί Λεπέν, εσχάτως της κόρης του Μαρίν, έχει υιοθετήσει μια άκρως αντιευρωπαική ρητορική. Έχει κάνει σημαία του την έξοδο από το ευρώ που «προκαλεί ασφυξία στις ευρωπαϊκές οικονομίες» και την επιστροφή στο φράγκο ενώ ασκεί έντονη κριτική στους «αντιδημοκρατικούς» ευρωπαικούς θεσμούς καλώντας τους Γάλλους να «πάρουν επιτέλους την χώρα στα χέρια τους»[2].

Με την εξαίρεση του μεταναστευτικού ζητήματος, η γαλλική Ακροδεξιά επομένως, συγκλίνει περισσότερο με την εγχώρια ριζοσπαστική και κομμουνιστική Αριστερά, παρά με τον ΛΑΟΣ. Η ανάγνωση της πραγματικότητας με τον τρόπο «της πιάτσας» διαφοροποιεί το κόμμα Καρατζαφέρη από την ανάγνωση του Ψαρρά, που αντιμετωπίζει τον ΛΑΟΣ ως ένα ιδεολογικά γνήσιο και σκληροπυρηνικά ακροδεξιό κόμμα. Οδηγείται από το λαϊκισμό, ψαρεύει κοινό, στελέχη και ψηφοφόρους στην περιοχή του κιτς εθνικισμού, εκμεταλλεύεται τις φοβίες των χαμηλότερων κοινωνικών στρωμάτων αλλά ο όποιος εξτρεμισμός του σταματάει στα λόγια, στις διακηρύξεις, στην αισθητική.

Στον καιρό του Μνημονίου ο ΛΑΟΣ επέλεξε να μην επενδύσει στην γενικευμένη δυσαρέσκεια, αλλά να ρισκάρει ψηφίζοντάς το και ποντάροντας περισσότερα σε μια υπεύθυνη στάση, αποτέλεσμα, κατά πάσα πιθανότητα, καιροσκοπικών υπολογισμών.
Αν, δηλαδή, αρχηγός της ΝΔ δεν ήταν ο Αντώνης Σαμαράς, αλλά η Ντόρα Μπακογιάννη, ο ΛΑΟΣ θα εμφανιζόταν μάλλον φανατικά αντιμνημονιακός. Αν και ο Καρατζαφέρης φάνηκε να στηρίζει εξ αρχής την λύση Παπαδήμου, πόσοι άραγε θυμούνται ότι όχι πολύ παλιά, μόλις στις 15/6/2011, είχε αναρωτηθεί καλεσμένος σε κεντρικό δελτίο μεγάλου καναλιού «Ποιος τον ξέρει τον Παπαδήμο;», προτείνοντας για πρωθυπουργό τον Κωστή Στεφανόπουλο;[3]

Προφανώς, λοιπόν, είναι ο άνθρωπος που έχει πει κατά καιρούς τα πάντα και τα αντίθετά τους. Αλλά ακριβώς γι’ αυτό, τα λόγια και οι ιδεολογικές αναγνώσεις τους δεν αρκούν για την ακριβή προσέγγιση ούτε του Καρατζαφέρη ούτε του κόμματός του. Γεγονός παραμένει ωστόσο, ότι το ΛΑΟΣ την κρίσιμη στιγμή αποφάσισε «να λερώσει τα χέρια του» και να αναλάβει το κόστος της λήψης πολιτικών αποφάσεων.

Ο Καρατζαφέρης ποτέ δεν αναλώθηκε σε μαξιμαλιστικές αφηγήσεις και μεγαλοστομίες ούτε περιορίστηκε στη στείρα διαμαρτυρία και στον ανέξοδο, γι’ αυτό και εύκολο, καταγγελτικό λόγο. Δεν απαξίωσε ούτε υποτίμησε τα προβλήματα της καθημερινότητας, π.χ. την αυξημένη εγκληματικότητα – κι αν η πτυχή αυτή του λόγου του γεννά και υποθάλπει ρατσισμό, αυτό το επέτρεψε η Αριστερά που σε τέτοια θέματα πολιτεύεται είτε με τον τρόπο που πολιτεύθηκε στην υπόθεση των μεταναστών της Υπατίας είτε γενικότερα στο όνομα οραμάτων που θέτουν ως προϋπόθεση την «ανατροπή» και την «αντίσταση».[4]

Δεν συμβάλλουν οι ακραίες πρακτικές που εμφανώς στηρίζει, ειδικά στα κρίσιμα θέματα του «νόμου και της τάξης», η συνήθης πρακτική της κατάληψης δρόμων και δημοσίων κτιρίων και η ανοχή στη βία π.χ., στη συντηρητική αναδίπλωση της κοινωνίας από την οποία κερδισμένος βγαίνει ο ΛΑΟΣ; Και πέραν αυτού, είναι αυτονόητο ότι η στοχοποίηση του ΛΑΟΣ και η εμμονική ρητορεία περί φασιστών που αναπαράγει η αριστερά, την ωφελεί καθώς θέτει αυτομάτως στο απυρόβλητο κάθε ολοκληρωτικής φύσης πρακτική με αριστερό επικάλυμμα (το κλείσιμο των δρόμων, ο αποκλεισμός των διοδίων, το χτίσιμο των καθηγητών στα γραφεία τους κ.α.)

Η αντίληψη του Ψαρρά και κατ’επέκταση της ελληνικής αριστεράς, ότι ο ΛΑΟΣ είναι ένα τυπικό ακροδεξιό κόμμα επικίνδυνων φασιστών που προκαλούν ή θα έπρεπε να προκαλούν βδελυγμία στην ελληνική κοινωνία, ήταν η βάση πάνω στην οποία όλες οι πολιτικές εκδοχές της αριστεράς αποδοκίμασαν την συμμετοχή του στην κυβέρνηση Παπαδήμου. Στο εισαγωγικό σημείωμα σχετικού αφιερώματος στο ένθετο «Ενθέματα» της εφημερίδας "Αυγή", διατυπώνεται, μεταξύ άλλων, και το παρακάτω ερώτημα: «πώς είναι δυνατόν να τιμάται η επέτειος του Πολυτεχνείου με την “ακροδεξιά” στην κυβέρνηση και την υπουργοποίηση του ρατσισμού, του φασισμού, του ακραίου εθνικισμού και του σεξισμού, ενώ ώς τώρα ο δρόμος των φασιστών προς την εξουσία θεωρούνταν αυτονόητα (!) κλειστός;».[5]

Στο ίδιο αφιέρωμα, η καθηγήτρια Μαριάννα Δήτσα παρατηρεί: «Το νέου τύπου πραξικόπημα (μιντιακό και σκοτεινό) θέτει στην πολιτική νομιμότητα στοιχεία κραυγαλέα φασιστικά, και λυπάμαι που δεν τολμούμε να πούμε τα πράγματα με τ’ όνομά τους, ίσως επειδή φοβόμαστε μη βάλει ο Βορίδης κάποιον να μας βαρέσει με τσεκούρι ή ο Άδωνις να μας κάνει μήνυση. Μάλλον χαμπάρι δεν πήραμε πού πάμε, γιατί κατάφεραν τα μυαλά μας να μας τα πάρουν από το κεφάλι και να τα βάλουν στην τσέπη μας».[6]

Το καλύτερο όμως το έχει γράψει μια εβδομάδα πριν, εν θερμώ, η Ιωάννα Μεϊτάνη, που αντιμετωπίζει το ΛΑΟΣ σαν τον Σατανά με τις εφτά ουρές: «Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους: Οι φασίστες, εκτός από τη Βουλή, μπήκαν και στην κυβέρνηση. Οι φασίστες θα συγκυβερνήσουν τη χώρα. Και εμείς ακόμα δεν έχουμε κατέβει στον δρόμο;»[7]

Με τη γενική γραμμή αποδοκιμασίας συντάχθηκαν, σχεδόν ομοθύμως, και πολλοί διανοούμενοι. Ο Κωστής Παπαϊωάννου,
σε κείμενό του που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Τα Νέα, κάνει λόγο για «θεμελιακή αστοχία υλικού στη σύνθεση της κυβέρνησης» και για «ακροδεξιό στίγμα που δεν μπορεί να σβήσει καμία δημοκρατική παντομίμα»[8].

Στην επίσημη ανακοίνωση της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου υπάρχει αναφορά στο νομοσχέδιο για την εχθροπάθεια (hatespeech) που είχε εισαγάγει ο Χάρης Καστανίδης και θα συζητούσε το υπουργικό συμβούλιο αν δεν είχε αλλάξει η κυβέρνηση, τονίζοντας ότι αν είχε ψηφιστεί και τα τέσσερα στελέχη του ΛΑΟΣ που συμμετέχουν στην κυβέρνηση θα διώκονταν ποινικά. Συγκεκριμένα αναφέρεται: «Αυτό που υποτίθεται πως ποινικά έπρεπε να κολάζεται, πολιτικά επιβραβεύεται με τη συμμετοχή στην κυβέρνηση. […] Τέτοια συναίνεση να μας λείπει»[9].

Είναι απορίας άξιον, ωστόσο, πώς δεν είχε προκαλέσει το ίδιο σοκ στην Αριστερά η προϋπάρξασα συνύπαρξη αριστερών και ακροδεξιών στο κίνημα «Δεν πληρώνω», στην «εξέγερση» των Αγανακτισμένων το περασμένο καλοκαίρι στη πλατεία Συντάγματος ή στα επεισόδια των παρελάσεων για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, κατά την διάρκεια των οποίων μάλιστα ο ΣΥΡΙΖΑ είχε διαπιστώσει «παλλαϊκή έκρηξη».[10] Αλλά, για να παραφράσω τον Αντώνη Σαμαρά, φαίνεται ότι, εκτός από άθεους, στα χαρακώματα δεν υπάρχουν ούτε φασίστες.

Όμως, ο ηθικός στιγματισμός του ΛΑΟΣ εκ μέρους της αριστεράς αντικαθιστά τον ουσιαστικό πολιτικό αντίλογο επί συγκεκριμένων ζητημάτων. Η όποια πολιτική, επομένως, των στελεχών του ΛΑΟΣ στην κυβέρνηση Παπαδήμου έχει κριθεί
a priori εφόσον τα ίδια έχουν απαξιωθεί με όρους ηθικολογίας. Δεν είναι τυχαία η αμηχανία που αισθάνονται όσοι έσπευσαν να απαξιώσουν τον Βορίδη άμα τη αναλήψει των καθηκόντων του, τώρα που δήλωσε ότι στηρίζει και αυτός (όπως και ο Σύριζα) τα αιτήματα των ταξιτζήδων. Και είναι λογικό. Τι μπορούν να πουν; «Συμφωνούμε με τον τσεκουράτο φασίστα»;

Σύμφωνα με τις πρόσφατες δημοσκοπήσεις και με δεδομένες τις πολιτικές μετατοπίσεις στη δεξιά πολυκατοικία, ένα πιθανό σενάριο είναι η συγκυβέρνηση ΝΔ-Δικτύου21 και ΛΑΟΣ. Τι θα κάνει η αριστερά στην περίπτωση που η ακροδεξιά ιδεολογία βρεθεί στην κυβέρνηση και η ηθική απαξίωση ως αντίβαρο δεν θα αρκεί;

Η απλουστευτική αντιμετώπιση του ΛΑΟΣ λειτουργεί αποπροσανατολιστικά και γιατί υποτιμά τις μετατοπίσεις που συντελούνται τα τελευταία δυο χρόνια στη «δεξιά πολυκατοικία», κατά τον μέχρι πρόσφατα προσφιλή όρο του προέδρου του ΛΑΟΣ. Σήμερα είναι προφανές ότι η ακροδεξιά ιδεολογία δεν εντοπίζεται μόνο στον ΛΑΟΣ, αλλά και στη ΝΔ που επιχειρεί να διεμβολίσει από τα δεξιά τον εθνικοπατριωτικό χώρο με όλο και πιο συχνές αναφορές σε εχθρούς της Ελληνικότητας και των εθνικών παραδόσεων.

Έχει ενδιαφέρον ως προς αυτό και πάλι υπό το πρίσμα των σημερινών εξελίξεων, το κομμάτι στο βιβλίο του Ψαρρά που αναφέρεται στα τέλη της δεκαετίας του 1990, περίοδο κατά την οποία η ΝΔ επιχειρεί άνοιγμα στον μεσαίο χώρο με το οποίο ο Γιώργος Καρατζαφέρης, βουλευτής ακόμα της ΝΔ, διαφωνεί έντονα. Τότε, από το κανάλι του εκφράζει ανοιχτά την αντίθεσή του στην τακτική αυτή ενώ, παράλληλα, κλείνει το μάτι στο κοινό ώστε να τον ακολουθήσει στην ανεξάρτητη από τη ΝΔ πορεία του, που προσεκτικά ετοιμάζει. Έχοντας μάλιστα βρει στο πρόσωπο του αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου έναν άτυπο σύμμαχο, απειλεί από το κανάλι του την ΝΔ με διάσπαση αν δεν προσχωρήσει στις θέσεις της ομάδας του:

"Η ομάδα που αποτελεί αυτή τη φωνή, αυτή τη συνείδηση, αυτή την κοινή περπατησιά θέλουμε απλά πράγματα. Πιο ψηλά την πατρίδα, πιο ψηλά τη θρησκεία. Αν το καταλάβουν αυτό μέσα στη ΝΔ θα περπατήσουμε μια χαρά. Αν κάποια στιγμή πρωταγωνιστήσουν άλλες βουλές, ε, τότε δεν θα μπορούμε να συμπλέουμε." (σελ. 93)

Από όταν έγιναν αυτές οι δηλώσεις δεν έχει περάσει ούτε δεκαετία. Υπό το πρίσμα, λοιπόν, της σημερινής κατάστασης είναι εμφανές ότι η ρητορική και η στόχευση του ΛΑΟΣ εκείνης της εποχής έχουν μετατοπισθεί. Αντίθετα, τις απόψεις αυτές φαίνεται ότι ενστερνίζεται η σημερινή ηγετική ομάδα της ΝΔ.[11]

Το κόμμα που φαίνεται να στρέφεται προς τον μεσαίο χώρο και να κινείται στη γραμμή αναζήτησης λύσεων σε υπαρκτά προβλήματα σήμερα, είναι το ΛΑΟΣ. Αντίθετα, η ΝΔ είναι εκείνη που προσπαθεί να αντιγράψει την παραδοσιακή πολιτική ατζέντα του Καρατζαφέρη. Θαρρείς και έχει ανάγκη το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης τα εύσημα της εθνικοπατριωτικής Δεξιάς –και κυρίως των έξαλλων εκδοχών της. Μια γεύση της ιδεολογικής μετατόπισης της ΝΔ πήραμε από τις προγραμματικές δηλώσεις του Αντώνη Σαμαρά στην 76η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης:

"Η Ιστορία διδάσκεται στα παιδιά μας, χωρίς να καλλιεργεί ούτε την υπερηφάνεια για την πατρίδα τους ούτε την κριτική σκέψη. Σαν να διδάσκεται όχι σε Ελληνόπουλα, αλλά σε “μαθητευόμενους διεθνιστές” άλλων καιρών και άλλων καθεστώτων! Ακόμα, εξαφανίστηκαν ή υποβαθμίστηκαν από τα σχολικά βιβλία έλληνες στοχαστές: όπως ο Παπαδιαμάντης, ο Κωστής Παλαμάς, ο Βιζυηνός, ο Παπαντωνίου, ο Θεοτοκάς, ολόκληρη η Γενιά του Τριάντα. […] Σαν ένα αόρατο χέρι να έσβησε κάθε αναφορά στην εθνική ιδιοπροσωπεία, στην εθνική παράδοση του τόπου αυτού. Σαν να μη θέλουμε τα παιδιά μας να νιώσουν την ελληνικότητα και να γίνουν μέτοχοι της πολιτιστικής μας παράδοσης. Τη στιγμή μάλιστα που όλοι οι άλλοι λαοί προχωρούν αντίστροφα: τη στιγμή που οι Βρετανοί ανακαλύπτουν τη “βρετανικότητα” και οι Ισπανοί την “ισπανικότητα”. Για να μη μιλήσουμε για Γερμανούς, Αυστριακούς, Δανούς, Σουηδούς και Ολλανδούς. Πάμε ανάποδα απ’ όλους τους άλλους. […] Αυτό θα το τελειώσω! Και το περιεχόμενο των διδακτικών βιβλίων –όλων των βιβλίων– θα αναθεωρηθεί από επιτροπές που θα λειτουργήσουν υπό την εποπτεία της Ακαδημίας Αθηνών."

Το παραπάνω είναι κλασικό κείμενο ακροδεξιάς ιδεολογίας. Σε ανάλογες ιδεολογικές εξομολογήσεις έχουν προβεί κι άλλα πολιτικά στελέχη του ευρύτερου χώρου της λεγόμενης πατριωτικής Δεξιάς που, σήμερα, στεγάζονται στις παρυφές της ηγετικής ομάδας της ΝΔ. Αξιομνημόνευτο είναι το απόσπασμα κειμένου, που έγραψε το 2009 ο σημερινός σύμβουλος του Αντώνη Σαμαρά, Φαήλος Κρανιδιώτης, υπό τον τίτλο «Το σπίτι μας», και θίγει ένα θέμα που, αν ίσχυε το κλισέ που αναπαράγει η Αριστερά, θα ανήκε αποκλειστικά (ή σχεδόν αποκλειστικά) στον Καρατζαφέρη, στον ΛΑΟΣ και στα στελέχη του. Το θέμα, όπως θα καταλάβετε, είναι η μετανάστευση. Αναφέρει ο Φαήλος Κρανιδιώτης:

"Η χώρα μας είναι το σπίτι μας. Ο λαός μας, το Έθνος μας είναι η οικογένειά μας. Στο σπίτι μας μπορούμε να φιλοξενήσουμε έναν ορισμένο αριθμό ανθρώπων, όσων μας επιτρέπουν οι δυνάμεις μας. Όταν χρειαστεί το κάνουμε. Από παράδοση φιλοξενίας, πολιτισμό, χριστιανικό πνεύμα, από τη φυσική συμπάθειά μας προς τον αδύνατο. Όμως δεν θα ριψοκινδυνέψουμε την ασφάλεια των παιδιών μας, δεν θα επιτρέψουμε στον φιλοξενούμενο ν' ανεβεί στο κρεβάτι μας, να μας αλλάξει συνήθειες, να φορέσει φερετζέ στις γυναίκες μας, δεν θα του επιτρέψουμε να θεωρήσει ότι μπορεί ν' ανάψει φωτιά μες το σαλόνι μας, δεν θα του επιτρέψουμε να μας ζητήσει και τα ρέστα."[12]

Την ώρα που η ΝΔ κάνει ιδεολογική προσπάθεια να διεκδικήσει από την ακροδεξιά εκλογική βάση ψηφοφόρους, ο ΛΑΟΣ κάνει σλάλομ προς τον λεγόμενο μεσαίο χώρο. Ευκαιριακή ή όχι, η μετατόπιση ενός κιτς κόμματος που έχει θεωρηθεί ακροδεξιό προς την περιοχή του παραδοσιακού κέντρου είναι βέβαιο ότι θα ανησυχήσει, αν μη τι άλλο, στελέχη της ΝΔ που απευθύνονται σε αυτό το κοινό. Θα δεχτούν τα στελέχη αυτά την υποκατάσταση της ιδεολογίας της ΝΔ, του κοινωνικού φιλελευθερισμού, όπως έστω στρεβλά, κατά καιρούς ερμηνεύεται ο συγκεκριμένος όρος από λογής παράγοντες στο κόμμα, από μια εθνοπατριωτική ρητορική που συγγενεύει με τον εθνολαϊκισμό;

Όταν το ερώτημα απαντηθεί από τις εξελίξεις, θα μάθουμε αν η ΝΔ έχει διατηρήσει την συνοχή της – αλλά πάντως, είναι εξαιρετικά δύσκολο να το κάνει αν συνεχίσει να κυριαρχεί ο λόγος της Άκρας Δεξιάς, αυτός που έως πριν από λίγο καιρό κατείχε προνομιακά ο Καρατζαφέρης και από τον οποίο κάνει πλέον προσπάθεια να πάρει αποστάσεις.

Θα πείτε: Δεν τα καταφέρνει πάντοτε. Προφανώς. Διότι ο ακροδεξιός λόγος είναι, πρωτίστως, λόγος που συντίθεται από κλισέ για την πατρίδα, το έθνος, την εθνική υπεροχή, την ιστορία κ.λπ. Και ιδίως σε τέτοιου είδους κόμματα, η σχέση του πολιτικού προσωπικού τους με την ιδεολογική και πολιτική έκφραση γίνεται μόνο μέσα από εμπεδωμένα κλισέ, από συχνά επαναλαμβανόμενους κοινούς τόπους.

protagon.gr
radical30
radical30
Admin

Εγγραφή : 28/09/2009
Δημοσιεύσεις : 3499
Τόπος : Πόρτο Ράφτη
Ηλικία : 94

http://radicalrvolution-radical30.blogspot.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή

- Παρόμοια θέματα

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης